poniedziałek, 9 września 2013

Pyszny domowy Hamburger...

Nigdy nie miałam okazji zrobić prawdziwego Hamburgera
W budkach z fast foodem aż roi się od hamburgerów
 z niezidentyfikowanym składem i żółtym tłustym sosem...
Jednak ten który dziś proponuje jest o wile zdrowszy od nich
z Wołowiny którą sama zmieliłam w domu
W smaku ten z popularnej sieciówki nie  dorasta mu do pięt :)


Na 2 sztuki :)

2 bułki z sezamem
1 pomidor
2 ogórki konserwowe
2 plastry sera mimolette (opcjonalnie )
2 cebule małe
400 gram mięsa wołowego
1 jajko
musztarda
ketchup
sól
pieprz
chilli
sos ostrygowy
odrobina oliwy
sałata masłowa i lodowa


Mięso mielimy na średnich oczkach
cebule obieramy i kroimy na drobną kostkę
mięso wyrabiamy w misce z cebulą, jajkiem,
 1 łyżką sosu ostrygowego, i jedną łyżką musztardy
doprawiamy całość solą, pieprzem i chilli
formujemy okrągłe kotlety i smażymy na odrobinie oliwy lub grillu
ja smażyłam 4,5 minuty z każdej strony ponieważ kotlety były grube  :)
na tej samej patelni podsmażyłam również 6 krążków  cebuli :)

Bułki podpiekamy w piekarniku do chrupkości


po wyjęciu z piekarnika bułki smarujemy musztardą
układamy sałatę, burgera, ser, krążki cebuli, ogórek konserwowy i  pomidora
i polewamy odrobiną ketchupu i musztardy

Smacznego :)








2 komentarze: