poniedziałek, 12 listopada 2012

Najwspanialsze ciepłe lody...


Każdy ma chyba potrawę która przypomina mu smaki z dzieciństwa...
Niewątpliwie ciepłe lody są jedną z nich...
Gdy wpadłam na ten przepis przypadkowo nie spodziewałam się że to takie łatwe...
Moja ręka do wszelkiego rodzaju kremów jest  lewa...
Jednak to jest tak łatwe że aż dziecinnie proste...
zainspirowana przepisem Marthy Stewart


Składniki:
4 białka
1 szklanka cukru
1/4 szklanki wody
ulubiony aromat, ekstrakt lub łyżka mocnej kawy
wafelki do lodów

opcjonalnie
300 g czekolady
1 łyżka oleju
posypka


Do metalowej lub szklanej miski włożyć białka, cukier i wodę.
Całość miksować przez 1 minutę następnie miskę z masą ustawić nad garnuszkiem z gotującą się wodą,
w taki sposób by miska nie dotykała wody i dalej miksować do osiągnięcia temp. ok. 70 st.C
Gdy nie posiadamy termometru warto ustawić stoper,
 gdyż po 12 minutach miksowania masa na pewno osiągnie tą temperaturę.
Następnie zdjąć z garnuszka i wmiksować ulubiony aromat,
 ja użyłam 1 łyżeczki rozpuszczonej kawy rozpuszczalnej
Ciepłą masę przełożyć do rękawa i wycisnąć do wafelków do lodów i schłodzić w lodówce...


Dla lubiących czekoladę...
Czekoladę rozpuścić w wysokim kubeczku z łyżką oleju w kąpieli wodnej.
następnie kubek z czekoladą odstawić na chwilę do przestudzenia.

lody energicznym ruchem trzymając za wafelek maczać w czekoladzie,
 a następnie odczekać chwilę by nadmiar czekolady spłynął.
loda odstawić do przygotowanej szklanki posypać posypką i schłodzić
przechowywać do 3 dni

















4 komentarze:

  1. Wyglądają smakowicie ;p Przypomniały mi się lata dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko z samego rana takie rzeczy pokazywać :P
    Wygląda to pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka, zdecydowanie jest to jeden ze smaków dzieciństwa :) Sama nigdy nie robiłam, ale skoro takie to proste, to może spróbuję? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga spróbuj spróbuj bo naprawdę warto:)
      Moja rodzinka zjadła w ciągu jednego wieczoru wszystkie a na drugi dzień musiałam kolejną porcje robić :)a w zrobieniu bardzo łatwe jednak radze uważać przy maczaniu w czekoladzie pierwsze 2 wyleciały mi z wafelka do czekolady :)

      Usuń