wtorek, 23 października 2012

Najłatwiejsza szarlotka ..



Sezon jabłkowy zaczął się pełna para...
Wszędzie otaczają mnie jabłka a w moim domu panuje szał... szarlotki... kompoty.. ciastka..
 wszytko z jabłkami...
Więc ogłaszam jabłkowy tydzień…
Dziś moja ulubiona szarlotka...
łatwa szybka i bez zbędnych kombinacji...


składniki

300g mąki pszennej
200g margaryny
 100g cukru
 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
2duze jabłka
Cynamon (opcjonalnie)


Mąkę, cukier,  margarynę, proszek do pieczenia i ekstrakt waniliowy
 ugnieść do momentu uzyskania takiej jakby kruszonki.
Połowę wysypujemy na blachę w moim wypadku tortownice.

Jabłka myjemy przekrawamy na pół i usuwamy gniazda nasienne.
 Kroimy w plasterki i układamy na kruszonce w najlepiej w kształt kwiatu zaczynaj od zewnątrz kierując się do wewnątrz.

Jabłka posypujemy cynamonem w wypadku gdy mamy kwaśne jabłka polecam posypać je garścią cukru. Pozostałą kruszonkę wysypać na jabłka.
Całość piec w temperaturze 200 oC przez ok 1h


 pyszna jest już zaraz po wyciągnięciu, z piekarnika.



3 komentarze:

  1. Proponuje na ten talerz dorzucić jeszcze gałkę lodów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, ale dlaczego nie napisałaś o dodaniu proszku do pieczenia i ekstrakt waniliowego do mąki i reszty? Robiłam krok po kroku zgodnie z przepisem i dopiero gdy wyłożyłam pół kruszonki na blachę i przykryłam "kwiatkiem" z jabłek, zorientowałam się, że proszek i ekstrakt miałam pewnie dodać wcześniej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje przeoczenie wybacz..
      Jednak bez dodania proszku do pieczenia ciasto na pewno ci wyjdzie... mój przyjaciel w UK często robi bez jego dodatku i zawsze mu wychodzi. :)
      serdecznie pozdrawiam i przepraszam

      Usuń