czwartek, 14 marca 2013

Chodź pomaluj mój świat na wszystkie kolory tęczy :) czyli KitKat & M&M's Cake

Będąc na imprezie urodzinowej
zostałam poproszona przez jedną z uczestniczek imprezy o zdobienie tortu
Kultowego krążącego po internecie tortu KitKat & M&M's Cake
Znanemu prawie każdemu :)
Solenizantka jak dowiedziałam się od znajomej jest wielbicielką KitKat'ów
Dlatego na górze tortu znalazły się również KitKat Pop Choc
Również wewnątrz zostały pokrojone batoniki nadając chrupkości w środku :)
Tort nie należy do najtrudniejszych jednak trochę zabawy jest :)



Biszkopt Kakaowy

6 Jajek
1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 łyzek kakao

Jajka wybić oddzielając białka od żółtek
Uważając by ani kropelka żółtek nie dostałą się do białek
Białka ubić na sztywną puszystą masę dodając porcjami cukier
Do białek dodać żółtka i delikatnie połączyć
Mąkę, kakao i proszek do pieczenia przesiać
i delikatnie łopatką połączyć z masą jajeczną
Wyłożyć masę na tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia

Piec w temp 180 st C przez 30- 35 minut do tz suchego patyczka
biszkopt przestudzić  przestudzić



Masa Mascarpone

500g Mascarpone
300 ml schłodzonej Śmietanki 30 %
2 śmietan fix ( nie używać żadnych śnieżek rozpuszczają masę)
4-6 łyżek cukru pudru
1 laska wanilii

Laskę wanilii przekroić na pół i wyskrobać ziarenka
Mascarpone przełożyć do miski i wymieszać z ziarenkami wanilii
Śmietankę ubić na puszystą pianę z cukrem pudrem i śmietan Fix
śmietankę połączyć delikatnie z śmietan fix



krem Maślano -kakaowy

400 g miękkiego  Masła
4 łyżki kakao
300 g cukru pudru
2 łyżki wody


Miękkie masło zmiksować na puszystą masę
Następnie dodać przesiane kakao i cukier puder oraz wodę
wszystko wymieszać do uzyskania puszystego kremu.


Do dekoracji

Batoniki KitKat - ilość zależna od średnicy tortownicy( na tortowniceo średnicy  24 cm potrzeba
ok 75 cm batoników czyli ponad 50 wąskich batonik które są pakowane po 4 sztuki )
Dodatkowe pokrojone batoniki do kremu do środka
600 g M&M's lub innych kolorowych draży
1 opakowanie KitKat Pop Choc
Do nasączenie biszkoptu ulubiony likier ja użyłam likieru z kukułek
Wstążka do ozdoby  :)


Biszkopt dzielimy na równe 3 części
nasączamy je lekko alkoholem


Układamy na podstawce część biszkoptu która była na dole
następnie nakładamy krem mascarpone i posypujemy go pokrojonymi batonami
na to układamy środkową część biszkoptu i postępujemy jak wyżej
czyli nakładamy krem mascarpone a na niego pokrojone batoniki
Całość przykrywamy górnym biszkoptem.
Całość smarujemy kakaowym kremem maślanym
zakrywając górę i boki dokładnie kremem który będzie tak jakby klejem dla batonów
Ciasto wysmarowane kremem obkładamy z boku batonikami  KitKat
 i posypujemy u góry  kolorowymi drażami
tort wkładamy do lodówki na minimum 3 godziny

Przed wręczeniem solenizantowi warto obwinąć kolorową wstążką


Mam nadzieje że moja wersja wam się podoba :)






















10 komentarzy:

  1. dodany przez Inspirowane Smakiem :

    Wygląda obłędnie, ale łatwo kroić się go nie będzie...

    Moja droga Inspirowane Smakiem coś się zacięło i twój komentarz się usunął jednak na poczcie się obył więc odpowiadam: :)

    Moja droga z tego co słyszałam na imprezie kroili go według batoników jednak góra i tak się trochę sypała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście to może być lekki problem, ale jak widać do przeskoczenia ;)

      Usuń
    2. Wystarczy po prostu pytanie na ile batoników chcesz kawałek tortu XD, W końcu już nikt nie powie ukrój mi mały kawałek bo w końcu mały to pojęcie względne :)

      Usuń
  2. genialny! wygląda fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały, a pomysł fantastyczny:-), podziwiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł.Jestem pod wrażeniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. dlaczego boki z batoników nie odpadają? rozumiem, ze jest masa, ale tak dobrze i równo utrzymuje je? bardzo efektowne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak masa maślana tak dobrze je utrzymuje :)
    jednak starałam się by wszystkie batoniki były jak najrówniej przełamane, te które się przełamały nie równo zostały pokrojone do środka tortu:)
    Każdy batonik lekko dociskałam do masy i od razu po ułożeniu wszystkich batoników na bokach i wysypaniu drażetek od razu dałam do lodówki :) trzymały się rewelacyjnie bez żadnego wspomagania :)

    OdpowiedzUsuń