niedziela, 2 grudnia 2012

Moje serce bije w rytmie rocka...

Zapowiadany w zeszłym tygodniu tort...
Przygotowany dla mojej przyjaciółki z okazji 20 urodzin  
według jej życzenia...
Miał  odzwierciadlać jej osobowość...
i chyba się udało 
Solenizantka była z niego bardzo zadowolona :)
gością również tort przypadł do gustu
Wspaniale wpasował się w klimat rockowej imprezy  :)

Tort był klasycznym amerykańskim  ciastem Red Velvet

 przełożonym kremem z mascarpone i bitą śmietanka z ziarenkami laski Wanilii
Udekorowany masą z pianek marshmallow

Moje serce bije w rytmie rocka :)




Przepis na ciasto pochodzi z bloga Bakerella 
odrobinę zmodyfikowany  ilością cukru


2 1/2 szklanki mąki
1 1/2 szklanki cukru
1 łyżka kakao
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
2 jaja 
1 1/2  szklanki oleju 
1 szkanka maślanki 
1 łyżka octu
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 
czerwony barwnik spożywczy 

Do miski przesiać mąkę dodać cukier, kakao, sól i wymieszać
W osobnej misce wymieszać widelcem lub rózga
 wybite jajka, olej , maślankę, ekstrakt  i barwnik 
( do uzyskania mocno czerwonego koloru ilość jest zależna od  używanego barwnika )
następnie płynne składniki wlać do suchych i wymieszać dokładnie rózgą

Jeżeli mamy 2 identyczne tortownice ( najlepiej 24 cm ) to  sodę wymieszać w szklance z octem
wlać do ciasta i szybko wymieszać i rozdzielić na 2 tortownice i piec

Jeżeli mamy 1 tortownicę to  ciasto podzielić na dwie równe części
w szklance wymieszać pól łyżeczki sody i pół łyżki octu  i wlać do jednej połowy ciasta
 i piec najpierw jedną część  po upieczeniu   to samo powróżyć z drugą częścią ciasta

piec w temperaturze  180 st C przez ok 30 minut do tz suchego patyczka

Ciasto bardzo wyrasta, ja moje blaty ciasta przekroiłam jeszcze na pół
jednak można ciasto śmiało zostawić grubsze :)



Krem:
500g serka mascarpone
330g śmietanki 30%
2 opakowania utwardzacza do śmietany np  śmietanfix
1 laska wanilii
cukier puder wg upodobań ja dałam 5 łyżek

Śmietankę ubić z cukrem pudrem i śmietan-fix
Laskę wanilii rozkroić  wyjąć ziarenka i wymieszać je z serkiem mascarpone
Śmietankę delikatnie wymieszać z mascarpone.


Kremem przełożyć blaty ciasta i udekorować wg fantazji


Mam nadzieje ze moja wersja Red Velvet podoba się również i wam :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz