sobota, 2 lutego 2013

Jak ryba to może pstrąg...


Dzisiaj proponuję prosty obiad z rybką w roli głównej...
Pstrąg bo o nim mowa...
Ryba pyszna i łatwa w przygotowaniu
do tego ziemniaki z piekarnika z czosnkiem
i surówka z białej kapusty  
Łatwo i pysznie :)



Rybka: 

pstrąg
jajo
mąka
sól
pieprz cytrynowy
olej do smażenia
sok z cytryny (do skropienia)

 Pstrąga wypatroszyć oczyścić  natrzeć solą i pieprzem cytrynowym
Jajko wybić i rozbełtać i zanużyć w nim rybę oraz obtoczyć ją w mące
Smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron



Ziemniaki 
Ilość w zależnie od apetytu :)
czosnek granulowany
sól

Ziemniaki dokładnie wyszorować szczoteczką pod bieżącą wodą
pokroić na "pólksiężyce" posypać solą i czosnkiem granulowanym
piec w piekarniku ok 50 minut  200st.


Surówka z białej kapusty ilość wg upodobań 

Biała kapusta
Jabłko
Marchew
Cebula
Natka pietruszki
sól
pieprz
oliwa
sok z cytryny


Kapustę posiekać
Jabłko i marchew obrać i zatrzeć na tarce
Cebulę obrać i pokroić w kostkę
Natkę pietruszki posiekać
Wszytko polać oliwą i sokiem z cytryny i  wymieszać

.......





 



Jakiś czas temu dotarł do mnie Forky którego wygrałam w konkursie
na fanpage FORKitchen
pierwszy chrzest w mojej kuchni przeżył w trakcie pieczenia powyższego pstrąga i spisał się wyśmienicie jednym ruchem łatwo odwróciłam go na drugą stronę w trakcie smażenia ...
Forky ułatwi mi na pewno kuchenne wojaże... :)

foto z fanpage FORKitchen









4 komentarze:

  1. Na pewno ryba była pyszna, a ziemniaki i kapusta zdecydowanie najlepsze dodatki do ryby!

    OdpowiedzUsuń